Monday, August 11, 2008

Ekspo Negeri Kedah

ALOR STAR (25 Julai 2008): Sebanyak 100 buah gerai  pameran dan jualan yang disertai pelbagai badan kerajaan, swasta, syarikat multinasional dan industri kecil dan sederhana (IKS) mengambil bahagian dalam Ekspo Negeri Kedah yang diadakan di Stadium Sultan Abdul Halim, Jalan Suka Menanti, di sini yang bermula dari 23 Julai hingga 1 Ogos 2008.

 

Pengerusi Jawatankuasa Industri dan Pelaburan, Sains dan Inovasi, Bio Teknologi dan Pembangunan Usahawan, YB. Ir. Amiruddin Hamzah dalam ucapan pada majlis perasmian ekspo berkenaan berkata, empat perkara yang diketengahkan dalam ekspo itu adalah jualan IKS, sektor pertanian dan asas tani serta pameran agensi kerajaan.

 

Menurutnya, terdapat juga pameran dari syarikat multinasional untuk semua rakyat berkongsi maklumat dan mencari peluang pekerjaan yang sesuai.

 

"Pelbagai acara menarik turut diadakan sepanjang ekspo ini seperti berbalas pantun dalam loghat daerah di negeri ini, tayangan wayang gambar, pameran kerjaya dan kempen derma darah," katanya.

 

Ujarnya, rakyat di negeri ini diminta datang beramai-ramai memeriahkan ekspo yang diadakan itu bagi mengetahui keunikan negeri sendiri yang tidak pernah diketahui sebelum ini.

 

Ekspo Negeri Kedah itu dirasmikan oleh Kebawah Duli Yang Maha Mulia (KDYMM) Tuanku Sultan Kedah. Berangkat sama ialah KDYMM Tuanku Sultanah Kedah dan Yang Teramat Mulia (YTM) Dato' Seri Tunku Puteri Intan Safinaz.

No comments: